Εκτύπωση

Ξεκινώντας με το e-learning: 8 Ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε!

Γράφτηκε από τον/την Κώστας Καδής on . Posted in e-Learning

 

Kostas KadisΤο πρόσωπο της επαγγελματικής εκπαίδευσης έχει αλλάξει. Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες η χρήση του e-learning από το 2001 έως σήμερα έχει τριπλασιαστεί ενώ αντίστοιχα η εκπαίδευση στην αίθουσα έχει μειωθεί κατά 20%. 

Δεν είναι πλέον εφικτό να αναπτύσσουμε το ανθρώπινο κεφάλαιο της εταιρίας μας με μια μόνο μέθοδο. Η σημερινή κατάσταση απαιτεί out of the box thinking, που να συνδυάζει τα πλεονεκτήματα πολλών διαφορετικών μεθόδων για να μεγιστοποιήσουμε το αποτέλεσμα για το πολυτιμότερο αγαθό της εταιρίας μας - τους ανθρώπους της.

Η αξιολόγηση των συνεχώς αυξανόμενων σε αριθμό εκπαιδευτικών λύσεων και μεθόδων που προσφέρονται στην αγορά, μας επιτρέπει να πάρουμε τα μέγιστα οφέλη επιλέγοντας εκείνους τους εκπαιδευτικούς πόρους που εξυπηρετούν καλύτερα τους στρατηγικούς μας στόχους.

Στο άρθρο που ακολουθεί θα δούμε ποιες είναι οι 8 πρακτικές ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε ως υπεύθυνοι εκπαίδευσης ώστε να επιλέξετε την καλύτερη εκπαιδευτική λύση e-learning για να υποστηρίξετε την επίτευξη των στόχων της εταιρίας σας.

 

#1 Τι είναι το e-learning;

Σύμφωνα με τον αρχικό ορισμό του Elliott Massie είναι: "η χρήση της τεχνολογίας για το σχεδιασμό, παράδοση, επιλογή, διαχείριση, υποστήριξη και επέκταση της μάθησης". 

Τα μοναδικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει είναι:

  • Πλούσιο και ποιοτικό περιεχόμενο που να καλύπτει όλους τους τύπους μάθησης και τις απαιτήσεις της κάθε θέσης εργασίας.
  • Διαθέσιμο από παντού, οποιαδήποτε ώρα μέσω του Internet
  • Ασύγχρονο ή σύγχρονο
  • Κλιμακούμενο ώστε να μπορεί να υποστηρίξει από έναν μέχρι χιλιάδες συμμετέχοντες
  • Ευέλικτο ώστε να μπορεί να υποστηρίξει την ανεπίσημη μάθηση κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας

#2 Ποια είναι τα οφέλη για την εταιρία μου;

Το e-learning προσφέρει ένα ευρύ φάσμα από οφέλη σε κάθε οργανισμό. Τα κυριότερα είναι η εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων για την παράδοση της μάθησης και αυξημένο ρυθμό μετατροπής της μάθησης σε εργασιακή απόδοση μέσω της μείωσης του "scrap learning" που θα αναλύσουμε παρακάτω.

#3 Πως το e-learning μειώνει το φαινόμενο του "scrap learning";

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα δημιουργούν αξία μόνο όταν υπάρχει μεταφορά των νέων γνώσεων και δεξιοτήτων στην καθημερινή εργασία. Εάν η γνώση δεν χρησιμοποιείται με τρόπο τέτοιο που να βελτιώνει την ποιότητα και την παραγωγικότητα του κάθε εργαζόμενου τότε ονομάζεται "scrap learning" δηλαδή "σκουπίδι".

Σύμφωνα με μία μελέτη του Dr. Robert Brinkerhoff, ειδικού στη αξιολογόγηση εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων το ποσοστό του "scrap learning" στις επιχειρήσεις ανέρχεται στο 50%-80% του συνόλου της εκπαίδευσης που υλοποιείται.

Το πρόβλημα αυτό έχει τα αίτια του τόσο στην μη αποτελεσματική συνεργασία του τμήματος εκπαίδευσης με τους managers όσο και με τον κλασικό τρόπο που έχουμε μάθει να προσφέρουμε την εκπαίδευση, δηλαδή μέσα στην αίθουσα. Νεότερες μελέτες έχουν δείξει ότι το 70% της μάθησης συμβαίνει κατά τη διάρκεια της εργασίας και όχι μακριά από αυτή, όπως συμβαίνει στην αίθουσα. Το e-learning μπορεί εύκολα, λόγω της μορφής του, να ενταχθεί μέσα στη ροή της καθημερινής εργασίας και έτσι να έχει άμεση εφαρμογή σ' αυτήν όποτε απαιτηθεί.

#4 Πως επιλέγω το "καταλληλότερο" εκπαιδευτικό περιεχόμενο;

Το περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς του κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος, όμως μεγάλη σημασία παίζει και το πλαίσιο εφαρμογής του. Οι νέες γενιές εργαζομένων έχουν εμπειρία στη χρήση του Internet και των κοινωνικών δικτύων, αναμένουν λοιπόν από την εταιρία που εργάζονται να τους δίνει τη δυνατότητα να μάθουν μέσω e-learning χρησιμοποιώντας το επίσημο, ανεπίσημο και "κοινωνικό" εκπαιδευτικό περιεχόμενο μέσα στη ροή της εργασίας τους.

Για να έχει αποτέλεσμα αυτή η προσέγγιση θα πρέπει το επίσημο εκπαιδευτικό περιεχόμενο να είναι σωστά σχεδιασμένο, βασισμένο στις αρχές μάθησης ενηλίκων που δίνουν βαρύτητα στην επίλυση προβλημάτων, στην κριτική σκέψη, στη συμμετοχή τους εκπαιδευόμενου, στην αυτο-διαχείριση και τη βιωματική μάθηση.

Παράλληλα το πληροφοριακό περιεχόμενο (όπως on line books, video, ιστοσελίδες, εγχειρίδια κλπ) που καλείται να υποστηρίξει την ανεπίσημη εκπαίδευση θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμο μέσω απλής αναζήτησης ώστε να μπορεί να προσφέρει just in time υποστήριξη της απόδοσης για τους εργαζόμενους.

Για παράδειγμα ένας προγραμματιστής λογισμικού μπορεί να ακολουθεί ένα επίσημο εκπαιδευτικό πρόγραμμα e-learning για να πιστοποιηθεί σε συγκεκριμένο προϊόν ή τεχνολογία αλλά κατά τη διάρκεια της εργασίας του μπορεί να ανατρέξει στην προσφερόμενη βιβλιοθήκη από on line βιβλία για να βρει λύση σε κάποιο πρόβλημα με τον κώδικα που έχει γράψει ενώ παράλληλα μπορεί να κάνει και μία αναζήτηση ή ερώτηση στο εσωτερικό κοινωνικό δίκτυο της εταιρίας..

Η τεχνολογική αρτιότητα και ποιότητα του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού είναι επίσης ένα ζητούμενο καθώς οι εκπαιδευόμενοι έχουν λόγω της έκθεσης τους στις νέες τεχνολογίες αυξημένες απαιτήσεις. 

Τέλος η δυνατότητα συνδυασμού (επίσημου, ανεπίσημου και "κοινωνικού") και οι ενέργειες ενδυνάμωσης του εκπαιδευτικού περιεχομένου παίζουν επισης σημαντικό ρόλο. 

Στο επόμενο τεύχος του HR Professional θα απαντήσουμε στις υπόλοιπες 4 ερωτήσεις:
#5 Τι είναι καλύτερο να αγοράσω ή να φτιάξω το δικό μου εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε e-learning; 
#6 Τι είναι η μικτή εκπαίδευση (blended learning); 
#7 Ποια εκπαιδευτικά θέματα πρέπει να καλύψω πρώτα;
#8 Πως διασφαλίζω την επιτυχία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος e-learning;

Οπότε μείνετε συντονισμένοι!

"Αναδημοσίευση από το τεύχος Ιανουαρίου του HR Professional"

Κατεβάστε ολόκληρο το άρθρο σε μορφή pdf από εδώ"
  • Δεν βρέθηκαν σχόλια

Αφηστε τα σχολια σας

0
τους όρους και τις συνθήκες.