Εκτύπωση

Αυξάνοντας το ROI της μάθησης: Πέντε Τεχνικές για να μειώσετε το “Scrap Learning” (Μέρος 1ο)

Γράφτηκε από τον/την Κώστας Καδής on . Posted in e-Learning

 

Kostas Kadis Αρκετές φορές, ειδικά αυτή την περίοδο αλλά και παλιότερα που τα training budgets ήταν πιο μεγάλα, πελάτες μας ρωτούσαν πως μπορούν να αυξήσουν την απόδοση των επενδύσεων που κάνουν στην εκπαίδευση. Με άλλα λόγια πως μπορούν να βελτιώσουν το λεγόμενο Return On Investment (ROI), δηλαδή πως θα αυξήσουν το οικονομικό αποτέλεσμα για την εταιρία τους μέσω της επένδυσης που θα έκαναν σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Βασικός παράγοντας για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η μείωση του λεγόμενου ως “Scrap Learning”.

Τι είναι όμως το “Scrap Learning”;

Eίναι η γνώση που αποκτάται με επιτυχία από τους εκπαιδευόμενους αλλά δεν έχει καμία εφαρμογή στην εργασία τους.

Το “Scrap Learning” έχει άμεση επίδραση στον προϋπολογισμό της εκπαίδευσης σαν χρηματικό κόστος, σαν κόστος ευκαιρίας για το χρόνο που επενδύουν οι εργαζόμενοι για να συμμετέχουν και τέλος έχει και σημαντικό κόστος στη φήμη του τμήματος εκπαίδευσης καθώς μειώνεται η αξιοπιστία του από την αυξανόμενη δυσαρέσκεια των άλλων manager και εργαζομένων οι οποίοι δεν μπορούν να δουν βελτίωση στην απόδοση των τμημάτων τους παρά το χρόνο που επενδύουν σε εκπαίδευση.

Φανταστείτε μία επιχείρηση που προσπαθεί να επιβιώσει προσπαθώντας να πουλήσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία που συνεχώς αποτυγχάνει να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των πελατών της. Όχι μόνο έχει μεγάλο οικονομικό κόστος αλλά παράλληλα καταστρέφεται και η φήμη της από τα σχόλια των δυσαρεστημένων πελατών της.

Αν βάλετε τώρα το τμήμα εκπαίδευσης στη θέση της παραπάνω επιχείρησης, θα αντιληφθείτε εύκολα το μέγεθος του προβλήματος που δημιουργεί το “Scrap Learning” στους εσωτερικούς σας πελάτες, δηλαδή τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρίας σας και τους εργαζόμενους σε αυτά.

Για να μπορέσουμε να αντιληφθούμε που ακριβώς δημιουργείται το φαινόμενο του “Scrap Learning” θα πρέπει να φέρουμε μπροστά μας την εικόνα του μοντέλου αξιολόγησης της μάθησης των Kirkpatrick & Phillips.

Kirkpatrick-Phillips

Όπως εύκολα διακρίνετε το φαινόμενο του “Scrap Learning” λαμβάνει χώρα στο 3ο επίπεδο όπου θα αξιολογηθεί η εφαρμογή της γνώσης που αποκτήθηκε στην εργασία, οπότε αυτόματα δεν μπορούμε να έχουμε ούτε τα κατάλληλα επιχειρηματικά αποτελέσματα και φυσικά ούτε οποιοδήποτε θετικό ROI, παρά μόνο αρνητικό.

Πέρα από το αυτονόητο σε ότι αφορά το αρνητικό ROI υπάρχουν και τρεις ακόμα πολύ σημαντικοί λόγοι που πρέπει να σας απασχολούν για να μειώσετε άμεσα το “Scrap Learning”:

  1. Μειώνει αθόρυβα τα budgets για εκπαίδευση
  2. Κοστίζει σε παραγωγικότητα σε όλη την εταιρία
  3. Σας εμποδίζει να ευθυγραμμιστείτε με το τι έχει προτεραιότητα για τη διοίκηση της εταιρίας σας

Ειδικά το τελευταίο έχει αναλυθεί σε έρευνα του Phillips ROI Institute που δημοσιεύτηκε στο CLO Magazine τον 12/2010 που έχει επιβεβαιώσει ότι οι διοικήσεις των εταιριών θεωρούν ως τα δύο πρώτα πιο σημαντικά σημεία σε ότι αφορά τις επενδύσεις για εκπαίδευση: α) το μετρήσιμο αποτέλεσμα και β) την αξία που μπορεί να φέρει στην εταιρία. Ενώ τους ενδιαφέρουν πολύ λιγότερο σημεία όπως: πόσοι εργαζόμενοι αξιολόγησαν θετικά τα εκπαιδευτικά προγράμματα ή αν το κόστος της εκπαιδευτικής ώρας μειώθηκε κλπ.

Πως μπορούμε να μετρήσουμε το ποσοστό του “Scrap Learning”;

Για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε κατάλληλα το πρόβλημα, πρέπει πρώτα να μετρήσουμε το ποσοστό του “Scrap Learning” που έχει η εταιρία μας.

Η μέθοδος είναι απλή και βασίζεται στον ορισμό που δίνει η εταιρία μετρήσεων KnowledgeAdvisors: το ποσοστό του Scrap Learning είναι το άθροισμα των εκπαιδευομένων που δήλωσαν ότι εφαρμόζουν στην εργασία τους, ότι έμαθαν στην εκπαίδευση εντός 6 εβδομάδων μείον 100.

Πρακτικά για κάθε σημαντικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα (μεγάλος αριθμός εκπαιδευόμενων ή/και με υψηλό κόστος) τρέχουμε, μετά από μία περίοδο 6-8 εβδομάδων, ένα ερωτηματολόγιο προς τους συμμετέχοντες με τις ακόλουθες 5 απλές ερωτήσεις:

«Ήμουν σε θέση να εφαρμόσω στην εργασία μου αυτά που έμαθα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα σε:

  1. 1 εβδομάδα
  2. 2-4 εβδομάδες
  3. 5-6 εβδομάδες
  4. Σχεδιάζω να τα εφαρμόσω
  5. Δεν έχουν εφαρμογή»

Αν για παράδειγμα το 40% των συμμετεχόντων επιλέξουν τις τρεις πρώτες απαντήσεις αφορά τότε το ποσοστό του Scrap Learning είναι (100-40) 60%.

Στο επόμενο τεύχος θα παρουσιάσουμε εν συντομία πέντε τεχνικές που προτείνει η Skillsoft για να μειώσουμε το φαινόμενο του “Scrap Learning”.

Μέχρι τότε σας εύχομαι καλή δύναμη!

"Αναδημοσίευση από το τεύχος Απριλίου του HR Professional"

Κατεβάστε ολόκληρο το άρθρο σε μορφή pdf από εδώ"
  • Δεν βρέθηκαν σχόλια

Αφηστε τα σχολια σας

0
τους όρους και τις συνθήκες.