Εκτύπωση

Αυξάνοντας το ROI της μάθησης: Πέντε Τεχνικές για να μειώσετε το “Scrap Learning” (Μέρος 2ο)

Γράφτηκε από τον/την Κώστας Καδής on . Posted in e-Learning

 

Kostas Kadis Στο προηγούμενο τεύχος παρουσιάσαμε πως μπορούμε πρακτικά να μετρήσουμε το ποσοστό του Scrap Learning στην επιχείρηση μας.

Πριν παρουσιάσουμε τις πέντε τεχνικές για να το μειώσουμε ας δούμε τα αποτελέσματα μίας έρευνας που παρουσιάστηκε στο βιβλίο «The Six Disciplines of Breakthrough Learning» και ανέδειξε ότι το πρόβλημα του Scrap Learning δεν οφείλεται τόσο στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο αλλά στο τι μεσολαβεί μετά την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος σε ποσοστό 50% - 75%.

Στο επόμενο διάγραμμα παρουσιάζουμε συνοπτικά τους παράγοντες αλλά και τα αίτια που δημιουργούν το πρόβλημα.

the SixD isciplines of Breakthrough Learning

Πηγή: Wick, Calhoun, and Roy Pollock. The Six Disciplines of Breakthrough Learning: How to Turn Training and Development into Business Results, Second Edition. Pfeiffer. © 2010

Κοιτώντας το διάγραμμα υπονοούνται δύο πράγματα: α) ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες και αίτια άρα το πρόβλημα είναι πολυδιάστατο και β) σε πολλές επιχειρήσεις δεν υπάρχει θεσμοθετημένη διαδικασία για την μεταφορά της γνώσης στην καθημερινή εργασία.
Έχοντας τα παραπάνω υπόψη, ας δούμε με ποιους τρόπους μπορούμε να μειώσουμε το φαινόμενο του Scrap Learning.

1. Ενσωμάτωση της μάθησης μέσα στη ροή εργασίας
Η προσέγγιση αυτή βασίζεται στο γεγονός ότι το 70%-80% της μάθησης συμβαίνει κατά τη διάρκεια της εργασίας μας, οπότε είναι σημαντικό να μπορούμε να ενσωματώνουμε εκπαιδευτικούς πόρους (μαθήματα, βοηθήματα κ.λπ.) μέσα στη ροή της καθημερινής εργασίας.

2. Διασφάλιση ποιοτικού περιεχομένου
Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε συμπεριλάβει αξιολόγηση (level 2) για το σκοπό αυτό, να έχουμε επιλέξει τους κατάλληλους συνεργάτες (δημιουργούς περιεχομένου) και να μπορούμε να αξιολογήσουμε τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό των προτεινόμενων προγραμμάτων.

3. Ενίσχυση της μάθησης
Έχει επιβεβαιωθεί επιστημονικά ήδη από το 1880 με τα πειράματα του ψυχολόγου Hermann Ebbinghaus ότι η πρόσθετη εκπαίδευση μετά το πέρας της προγραμματισμένης εκπαίδευσης ενισχύει την εμπέδωση και την απορρόφηση της γνώσης. Οπότε μετά την ολοκλήρωση ενός προγράμματος πάντοτε πρέπει να υλοποιούμε δραστηριότητες που ενισχύουν τη μάθηση (workshops, mobile learning, e-learning short courses κλπ). Η Skillsoft προτείνει 6 απλές ενισχυτικές δραστηριότητες για ένα μήνα μετά την επίσημη εκπαίδευση.

4. Ευθυγράμμιση της μάθησης
Πολύ σημαντικό στοιχείο, καθώς πρέπει να έχουν εντοπιστεί τα εκπαιδευτικά θέματα που χαρακτηρίζονται ως επείγοντα και αυτά που είναι πιο σημαντικά. Παράλληλα πρέπει να είναι απόλυτα σχετικά με την εργασία και τους στόχους της εταιρίας τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

5. Υποστήριξη από προϊσταμένους και διευθυντές
Έρευνα του Dr. Brinkerhoff έχει αποδείξει ότι το Scrap Learning μειώνεται κατά 12% αν οι προϊστάμενοι των εκπαιδευόμενων έχουν ενεργό ρόλο και είναι υπεύθυνοι για την εκπαίδευση και ανάπτυξη των υφισταμένων τους.

H Skillsoft έχει καταφέρει να έχει μόνο 14% Scrap Learning σε προγράμματα που υλοποιούν οι πελάτες της (αποτέλεσμα έρευνας της KnowledgeAdvisors σε 465 πελάτες της Skillsoft) εφαρμόζοντας τα παραπάνω και προσφέροντας τεχνογνωσία μέσω των συμβούλων και συνεργατών της.

Σας εύχομαι καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση.

"Αναδημοσίευση από το τεύχος Mαΐου του HR Professional"

Κατεβάστε ολόκληρο το άρθρο σε μορφή pdf από εδώ"
  • Δεν βρέθηκαν σχόλια

Αφηστε τα σχολια σας

0
τους όρους και τις συνθήκες.